Ez a weboldal ún. cookie-kat (sütik) használ, hogy Önnek minőségi szolgáltatást nyújthassunk. Weboldalunk további használatával Ön elfogadja ezeket az összetevőket, melyeket később törölhet is böngészőjéből.

Nagytarcsa töltőállomás: 2021. szeptember 28. kedd és 2021. október 05. kedd között a(z) CNG kiszolgálás átmenetileg szünetel !

Budapesten és vidéken is új CNG-töltőállomások nyílnak

Ma ünnepélyes keretek között átadták a Blue Green Way Kft. új CNG-töltőállomását a Bécsi úton. Ezzel egy időben a cég másik fővárosi töltőpontja, a XXIII. kerületben található Ócsai úti CNG-kút is megkezdte működését.

 

 

„A gázüzemű közlekedésben érdekelt szereplőket egyből két, frekventált helyen található, vadonatúj CNG-kúttal szeretnénk kiszolgálni. Idei terveink között szerepel még két vidéki CNG-kút megnyitása is”

– jegyezte meg Zsandarova Krisztina, a BGW Kft. kereskedelmi igazgatója. Összesen négy új CNG-kút megnyitásával a Blue Green Way Kft. az egyik legnagyobb hazai CNG-töltőállomás üzemeltetővé lép elő hazánkban.

A ma ünnepélyesen átadott III. kerületi Bécsi úti töltőállomás a Shell kúton kapott helyet, ahogy az XXIII. kerületi Ócsai úton található kút is, azonban a szabályok értelmében a CNG-oszlophoz külön pénztár és külön kezelő személyzet tartozik. A bécsi úti kút egyelőre tesztüzemben működik, míg az Ócsai úton található töltőállomáson az elmúlt két hétben került sor a próbaüzemre.

„Még az idén két új CNG-kúttal bővül a BGW hálózata, ugyanis terveink szerint Nagykanizsán és Keszthelyen is átadunk 1-1 töltőpontot az év végéig. Nagytarcsán található CNG-állomásunk pedig már több mint egy éve áll a vásárlók rendelkezésre. A következő két évben összesen 13 kútból álló hálózatot szeretnénk kiépíteni Magyarországon”

– hívta fel a figyelmet a BGW Kft. kereskedelmi igazgatója.

Bővülő hazai kúthálózat

A hazai CNG-hálózat sajnálatos módon el van maradva a nyugat-európai országokhoz képest. Hazánkban eddig két budapesti és hat vidéki töltőállomás állt a CNG-vel közlekedő autósok és fuvarozók rendelkezésére. A két új CNG-kúttal viszont összesen 10 sűrített földgáz töltőállomás lesz Magyarországon és rövidesen ez a szám még tovább nő. A BGW Kft. elsődleges célja a sűrített földgáz elterjedésének elősegítése, illetve egy, az egész országot lefedő hálózat kiépítése. A most átadott beruházás hiánypótló, hiszen elérhetővé teszi a CNG-t az Észak-Budán, valamint a környező településeken élők számára.

Reális alternatíva

Iparági előrejelzések szerint 10 éven belül eltűnhet a dízeles és a gázüzemű járművek közötti árkülönbség. Ez azt jelenti, hogy a környezetbarát CNG járművek még olcsóbban lesznek beszerezhetőek és üzemeltethetők. A BGW Magyarország jelenleg két Škoda Octaviát használ cégautóként, a hagyományosnál jóval kedvezőbb üzemeltetési költségek mellett. A cégcsoport nagytarcsai telepén nemrég létesített egy 10-12 jármű befogadására alkalmas autószalont, ahol a közeljövőben CNG-vel üzemelő autók kereskedelmével is foglalkoznak majd. A BGW bízik abban, hogy az új kutak nyitásával a hazai forgalmazók is nagyobb fantáziát látnak majd a CNG-üzemű autókban.

„Cégünk neve a Blue Green Way magyarul kék-zöld utat jelent, mely tudatos névválasztást volt. Mi a környezettudatos utat választjuk és támogatunk minden olyan irányt, ami e felé halad”

– jegyezte meg a BGW Kft. kereskedelmi igazgatója.

 

Kedvezményekkel várják az autósokat

Jelen pillanatban a BGW kutakon egységesen 345 Ft/kg a CNG ára, de a cég a törzsvásárlók számára állandó kedvezményt biztosít. Ennek megfelelően minden olyan lakossági és vállalati ügyfél, aki törzsvásárlói kedvezménykártyát, azaz BGW Loyalty kártyát igényel, 5 Ft/kg állandó kedvezményben részesülhet a CNG árából. „A mai nappal hűség kártyával rendelkező ügyfeleink részére elindítunk egy újabb kedvezmény programot. Minden BGW Loyalty kártya tulajdonos egy hónapon át kilogrammonként 20 Ft kedvezményt kap a CNG árából” – tette hozzá Zsandarova Krisztina. A BGW Plusz Program keretében pedig 300 000 forint összeghatárig a társaság kedvezményt biztosít azon autók esetében, melyeket 2016. december 8. és 2017. december 31. között  első alkalommal helyeztek forgalomba hazánkban.

Előtérbe kerülnek a CNG-üzemű autók

„Örömünkre szolgált, amikor néhány évvel ezelőtt megjelent Magyarországon egy újabb elkötelezett befektető, mely a foghíjas földgáz töltőinfrastruktúránk építésében üzleti érdekeket látott. A BGW tervei azokat a célokat szolgálják, amelynek érdekében létrehoztuk a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületet. Természetesen Budapesten a legkönnyebb ma CNG-s autósokat találni a kutak üzemeltetéséhez, ezért a BGW három töltőponttal gazdaságilag is jó úton halad, ugyanakkor régóta nagy igény volt a Balaton környékén elérhető tiszta üzemanyagra, mely most Keszthelyen és Nagykanizsán megvalósul”

- hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke... A BGW beruházásainak köszönhetően hazánk egy apró lépéssel közelebb kerül az Európai Unió közlekedésenergetikai stratégiájának teljesítéséhez; a világ sok részén széles körben használt bio- és földgáz alapú üzemanyagok akadálytalan rendelkezésre állásához.

„Jó úton haladunk ahhoz, hogy az évtized végére egy kiegyensúlyozottan elosztott, mintegy 100 pontos infrastruktúra hálózattal rendelkezzünk, amelyre az autósok nyugodt szívvel alapozhatják a következő járművásárlásukat. Kijelenthetem, ebben az évben épp tízszer annyi CNG-t használtunk el Magyarországon hivatalosan, mint az MGKKE alapítását megelőző 2010-es évben. Ez közös sikerünk, olyan elkötelezett tagjaink, mint a BGW együttműködésével értük el” – tette hozzá Domanovszky Henrik.

Tiszta és megfizethető

Több nyugat-európai városban már évek óta napirenden van a dízelüzemű autók kitiltása a forgalomból, ami annak köszönhető, hogy a döntéshozók is felismerték: az emissziós határértékek szigorításával csak a járművek beszerzési ára válik magasabbá, a mérgező dízel szennyezés problémája ettől nem múlik el.

„Miskolci méréseink rávilágítottak arra, hogy a CNG autóbuszok NO2 kibocsátása 99 százalékkal volt alacsonyabb, mint a korszerűnek minősülő dízel autóbuszoké, ráadásul az igazoltan rákkeltő szilárdrészecske kibocsátástól is gyakorlatilag mentessé válik a CNG-s jármű kipufogó gáza”

– jegyezte meg az MGKKE elnöke.

Mindemellett hazánk óriási kihívás előtt áll a közlekedés CO2 csökkentés terén, amelyre a földgáz és a biogáz alapú üzemanyagok szolgáltatják a leggazdaságosabb megoldást mind az egyén, mind pedig társadalmunk egésze számára.

„A CNG-s autózás tiszta és megfizethető üzemet jelent akár a személyautók, akár az autóbuszok, vagy teherautók számára. Egy kilogramm CNG pontosan 1,5 liter benzinnek felel meg, vagyis egy 9 liter benzint felhasználó autó gázból legfeljebb csak 6 kg-ot fogyasztana. Ez azt jelenti, hogy mindössze 20 forintért tenne meg egy kilométert, ha CNG-vel menne. Optimális esetben azonban a gáz közel 120 oktános minőségének köszönhetően akár még sokkal jobb hatásfokot is biztosíthat. Saját középkategóriájú járműveinken látjuk, hogy városi környezetben is a 4-4,5 kg-os CNG fogyasztás tekinthető valóságosnak”

– tette hozzá Domanovszky Henrik.

Cron
Ez a weboldal ún. cookie-kat (sütik) használ, hogy Önnek minőségi szolgáltatást nyújthassunk. Weboldalunk további használatával Ön elfogadja ezeket az összetevőket, melyeket később törölhet is böngészőjéből.

AcyMailing elindítva: 26 szeptember 2021 21:54

A rendszer nem lesz elindítva 26 szeptember 2021 21:56 előtt