Ez a weboldal ún. cookie-kat (sütik) használ, hogy Önnek minőségi szolgáltatást nyújthassunk. Weboldalunk további használatával Ön elfogadja ezeket az összetevőket, melyeket később törölhet is böngészőjéből.

Hódít a földgáz a teherautóknál is

Sűrített földgázzal (CNG) üzemelő Scania G 410 nyerges vontatót állított munkába a HAVI Logistics Kft. november végén.

Nem túlzás történelmi pillanatnak nevezni azt, amikor 2018. november 29-én a HAVI Logistics Kft. vezetői átvették új Scania G 410 típusú, CNG-üzemű nyerges vontatójukat.

Ugyanis a logisztikai vállalat az amerikai központú anyacégének stratégiai döntése értelmében mostantól csak gázüzemű Scania tehergépkocsikat szerez be.

A Scania Hungária Kft. pedig átadta első gázüzemű teherautóját, amelynek kiszolgálására megfelelően felkészítette a kelet-pesti márkaszervizét, megágyazva ezzel annak, hogy más fuvarozóvállalkozások is ilyen alternatív hajtású járműveket válasszanak.

Élen járó szolgáltatás

A HAVI Logistics Kft. a jogelődje révén több mint 27 éve tevékenykediMagyarországon. A cég eredetileg a hazai McDonald’s éttermek kiszolgálására jött létre, azonban ma már teljes körű élelmiszeripari logisztikai szolgáltatást nyújt többek között a MOL, a Shell, a Vapiano, a Coffee Shop és a Norbi Update hálózatának is. Két gyáli raktárában mélyhűtött és hűtött termékeket, illetve szárazárut is kezel, összesen tízezer raklap kapacitással. Saját tehergépjárművei szintén akár három különböző hőmérsékletű térre osztható felépítménnyel rendelkeznek.

A cég flottájában két 3,5 tonnás kishaszonjármű, három szóló, 16-24 tonnás tehergépkocsi, kilenc pótkocsis szerelvény és három nyerges szerelvény dolgozik, ezek közül kilenc Scania gyártmányú. A járművek tavaly összesen 1,5 millió kilométert tettek meg, átlagos életkoruk pedig nem éri el a négy évet, ami a belföldi fuvarozásban igen fiatalnak számít. A járműpark tagjai igen nagy igénybevételnek vannak kitéve, ugyanis a hét hat napján, napi 24 órában üzemelnek, és országszerte mintegy 850 szállítási címet szolgálnak ki 400-500 kilométeres körök mentén.


A képen balról jobbra: Balla Zoltán, a HAVI Logistics Kft. üzemeltetési igazgatója, Zsandarova Krisztina,
a Blue Green Way Kft. kereskedelmi igazgatója, Stadler György, a HAVI Logistics Kft. szállításvezetője

Szoros partneri viszony

„A HAVI Logistics Európa-szerte hosszú évek óta üzemeltet Scania tehergépkocsikat, mi Magyarországon 2000-ben szereztük be az első griffes teherautónkat. Tapasztalataink egybevágnak: ezek a csúcskategóriájú gépkocsik rendkívül megbízhatók, kiváló az üzemanyag-fogyasztásuk, az egyik legjobb a vezethetőségük és szeretik a gépkocsivezetők. Ez alapján a HAVI Logistics és a Scania között létrejött egy világszintű megállapodás, amely szerint a logisztikai vállalat csak Scania tehergépkocsikat szerez be, és ez három éve ránk is vonatkozik” – kezdte Valentinyi Zoltán, a HAVI Logistics Kft. ügyvezető igazgatója.

A fenntarthatóság útján

„A HAVI Logistics fő stratégiai elemeinek egyike az, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóságban. Ennek eléréséhez alapvető fontosságú, hogy csökkentse a tevékenységével járó negatív környezeti hatásokat, többek között alternatív hajtású tehergépkocsikkal végezze a fuvarozási tevékenységét. A vállalat ezért Európa több országában már körülbelül 60-80 CNG-üzemű Scania tehergépkocsit üzemeltet, amelyekkel kitűnő tapasztalatokat szerzett. Megbízhatóságuk és szervizigényük megegyezik a dízelüzemű testvéreikével, üzemanyag-költségeik kedvezőbbek, a gépkocsivezetők pedig nagyon szeretik a jóval kisebb zaj- és rezgésszintű működésüket, aminek köszönhetően lényegesen kevésbé fáradnak el a műszak végére” – folytatta Valentinyi Zoltán.

Zökkenőmentes beilleszkedés

„Anyacégünk stratégiai döntésének értelmében mostantól a HAVI Logistics Kft. is csak gázüzemű Scania tehergépkocsikat szerezhet be. Ennek eredménye a most átvett G 410 CNG modell, amellyel az első egy hét tapasztalata alapján problémamentesen el tudjuk látni a feladatainkat. Mindig egy helyen, az M0-ás autóút nagytarcsai kihajtójánál található BGW CNG-töltőállomáson tankol a kéttengelyes, hűtős félpótkocsit húzó vontató, hatótávolsága pedig elegendő a szokásos gyűjtőfuvarozási köreink teljesítéséhez. Tehát a jármű hatótávja és tankolhatósága nem befolyásolja a fuvarszervezést. Gépkocsivezetőink is nagy izgalommal várták a flotta első gázos tehergépkocsiját, és szívesen vezetik, aki már próbálta, az pozitívan nyilatkozik róla. Legközelebb 2020-ban tervezünk teherautó-beszerzést, akkor várhatóan három gázüzemű Scaniával korszerűsítjük majd a flottát. A távolabbi fejlesztési elképzeléseinkben pedig biogáz használata is szerepel a még kisebb környezeti terhelés megvalósítása érdekében” – magyarázta Balla Zoltán, a HAVI Logistics Kft. üzemeltetési igazgatója.

Forrás: Scania

 

Cron
Ez a weboldal ún. cookie-kat (sütik) használ, hogy Önnek minőségi szolgáltatást nyújthassunk. Weboldalunk további használatával Ön elfogadja ezeket az összetevőket, melyeket később törölhet is böngészőjéből.

AcyMailing elindítva: 19 május 2019 11:34

A rendszer nem lesz elindítva 19 május 2019 11:45 előtt