Ez a weboldal ún. cookie-kat (sütik) használ, hogy Önnek minőségi szolgáltatást nyújthassunk. Weboldalunk további használatával Ön elfogadja ezeket az összetevőket, melyeket később törölhet is böngészőjéből.

Rendkívüli nyitvatartás az Ócsai úton 2019. 07. 19. és 27. között! Kérjük, kattintson ide!

Hódít a földgáz a teherautóknál is

Sűrített földgázzal (CNG) üzemelő Scania G 410 nyerges vontatót állított munkába a HAVI Logistics Kft. november végén.

Nem túlzás történelmi pillanatnak nevezni azt, amikor 2018. november 29-én a HAVI Logistics Kft. vezetői átvették új Scania G 410 típusú, CNG-üzemű nyerges vontatójukat.

Ugyanis a logisztikai vállalat az amerikai központú anyacégének stratégiai döntése értelmében mostantól csak gázüzemű Scania tehergépkocsikat szerez be.

A Scania Hungária Kft. pedig átadta első gázüzemű teherautóját, amelynek kiszolgálására megfelelően felkészítette a kelet-pesti márkaszervizét, megágyazva ezzel annak, hogy más fuvarozóvállalkozások is ilyen alternatív hajtású járműveket válasszanak.

Élen járó szolgáltatás

A HAVI Logistics Kft. a jogelődje révén több mint 27 éve tevékenykediMagyarországon. A cég eredetileg a hazai McDonald’s éttermek kiszolgálására jött létre, azonban ma már teljes körű élelmiszeripari logisztikai szolgáltatást nyújt többek között a MOL, a Shell, a Vapiano, a Coffee Shop és a Norbi Update hálózatának is. Két gyáli raktárában mélyhűtött és hűtött termékeket, illetve szárazárut is kezel, összesen tízezer raklap kapacitással. Saját tehergépjárművei szintén akár három különböző hőmérsékletű térre osztható felépítménnyel rendelkeznek.

A cég flottájában két 3,5 tonnás kishaszonjármű, három szóló, 16-24 tonnás tehergépkocsi, kilenc pótkocsis szerelvény és három nyerges szerelvény dolgozik, ezek közül kilenc Scania gyártmányú. A járművek tavaly összesen 1,5 millió kilométert tettek meg, átlagos életkoruk pedig nem éri el a négy évet, ami a belföldi fuvarozásban igen fiatalnak számít. A járműpark tagjai igen nagy igénybevételnek vannak kitéve, ugyanis a hét hat napján, napi 24 órában üzemelnek, és országszerte mintegy 850 szállítási címet szolgálnak ki 400-500 kilométeres körök mentén.


A képen balról jobbra: Balla Zoltán, a HAVI Logistics Kft. üzemeltetési igazgatója, Zsandarova Krisztina,
a Blue Green Way Kft. kereskedelmi igazgatója, Stadler György, a HAVI Logistics Kft. szállításvezetője

Szoros partneri viszony

„A HAVI Logistics Európa-szerte hosszú évek óta üzemeltet Scania tehergépkocsikat, mi Magyarországon 2000-ben szereztük be az első griffes teherautónkat. Tapasztalataink egybevágnak: ezek a csúcskategóriájú gépkocsik rendkívül megbízhatók, kiváló az üzemanyag-fogyasztásuk, az egyik legjobb a vezethetőségük és szeretik a gépkocsivezetők. Ez alapján a HAVI Logistics és a Scania között létrejött egy világszintű megállapodás, amely szerint a logisztikai vállalat csak Scania tehergépkocsikat szerez be, és ez három éve ránk is vonatkozik” – kezdte Valentinyi Zoltán, a HAVI Logistics Kft. ügyvezető igazgatója.

A fenntarthatóság útján

„A HAVI Logistics fő stratégiai elemeinek egyike az, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóságban. Ennek eléréséhez alapvető fontosságú, hogy csökkentse a tevékenységével járó negatív környezeti hatásokat, többek között alternatív hajtású tehergépkocsikkal végezze a fuvarozási tevékenységét. A vállalat ezért Európa több országában már körülbelül 60-80 CNG-üzemű Scania tehergépkocsit üzemeltet, amelyekkel kitűnő tapasztalatokat szerzett. Megbízhatóságuk és szervizigényük megegyezik a dízelüzemű testvéreikével, üzemanyag-költségeik kedvezőbbek, a gépkocsivezetők pedig nagyon szeretik a jóval kisebb zaj- és rezgésszintű működésüket, aminek köszönhetően lényegesen kevésbé fáradnak el a műszak végére” – folytatta Valentinyi Zoltán.

Zökkenőmentes beilleszkedés

„Anyacégünk stratégiai döntésének értelmében mostantól a HAVI Logistics Kft. is csak gázüzemű Scania tehergépkocsikat szerezhet be. Ennek eredménye a most átvett G 410 CNG modell, amellyel az első egy hét tapasztalata alapján problémamentesen el tudjuk látni a feladatainkat. Mindig egy helyen, az M0-ás autóút nagytarcsai kihajtójánál található BGW CNG-töltőállomáson tankol a kéttengelyes, hűtős félpótkocsit húzó vontató, hatótávolsága pedig elegendő a szokásos gyűjtőfuvarozási köreink teljesítéséhez. Tehát a jármű hatótávja és tankolhatósága nem befolyásolja a fuvarszervezést. Gépkocsivezetőink is nagy izgalommal várták a flotta első gázos tehergépkocsiját, és szívesen vezetik, aki már próbálta, az pozitívan nyilatkozik róla. Legközelebb 2020-ban tervezünk teherautó-beszerzést, akkor várhatóan három gázüzemű Scaniával korszerűsítjük majd a flottát. A távolabbi fejlesztési elképzeléseinkben pedig biogáz használata is szerepel a még kisebb környezeti terhelés megvalósítása érdekében” – magyarázta Balla Zoltán, a HAVI Logistics Kft. üzemeltetési igazgatója.

Forrás: Scania

 

Cron
Ez a weboldal ún. cookie-kat (sütik) használ, hogy Önnek minőségi szolgáltatást nyújthassunk. Weboldalunk további használatával Ön elfogadja ezeket az összetevőket, melyeket később törölhet is böngészőjéből.

AcyMailing elindítva: 21 július 2019 20:01

A rendszer nem lesz elindítva 21 július 2019 20:01 előtt