Ez a weboldal ún. cookie-kat (sütik) használ, hogy Önnek minőségi szolgáltatást nyújthassunk. Weboldalunk további használatával Ön elfogadja ezeket az összetevőket, melyeket később törölhet is böngészőjéből.

A BGW Plusz program sikere

tapasztalatai és eredményei egy év távlatában

A Blue Green Way Kft 2018. decemberében indította el BGW Plusz programját, azzal a céllal, hogy Magyarországra is egyre több környezetbarát és emellett gazdaságosan üzemeltethető, CNG meghajtású gépjármű kerüljön forgalomba.

A BGW Plusz egy olyan üzemanyag-kedvezmény program, melyben 300.000,- Ft megtakarítást, kedvezményt élvezhet a programban résztvevő. A BGW Plusz program lényege, hogy ösztönözze a CNG meghajtású, környezetbarát gázüzemű autók vásárlását és magyarországi forgalomba helyezését. Mivel Magyarországon a CNG meghajtás még relatív újnak számít, tömegesen még nem elterjedt, és a köztudatban még alig ismert ezért egyértelmű célja a programnak a CNG üzemanyag és gépjármű meghajtás egyre szélesebb körben való megismertetése, elterjesztése és az egyéb gázüzemű lehetőségtől való megkülönböztetése a CNG egyértelmű előnyei alapján.

A két hangsúlyos, ezért kiemelendő előny a leginkább környezetbarát tulajdonság és a gazdaságos üzemeltetési lehetőség, melynek köszönhetően egyre népszerűbbé válik a CNG meghajtás.

Ezt mind a számok, mind pedig azok az érvek bizonyítják, melyet a programban résztvevők mondtak el. A program keretében, a program indítástól számítva, 14 hónap alatt 38 db CNG meghajtású autót helyeztek forgalomba (2016 december 10 - 2018 január 30 között). Ez, az előző évi (2016) összes forgalomba helyezéshez viszonyítva 13%. Fontos hangsúlyozni, hogy ténylegesen ennél több autó került forgalomba, de sajnos voltak olyanok is, akik nem feleltek meg a részvételi feltételeknek, ezért a programban nem tudtak részt venni.

Elemezve a számokat, a gazdaságosan üzemeltethető autók között a legnépszerűbbek az Opel (37%), a Fiat (21%) és a Volkswagen (18%) típusai, majd ezt követi negyedikként a Mercedes-Benz (10%). További behozott típusok a Ford, Volvo, Smart, sőt Iveco teherautó is. A személygépkocsi 92%-ot a teherautó 8%-ot képvisel (Iveco, Ford Transit és Fiat Ducato típusokkal) a behozott és forgalomba helyezett autók között. A személygépkocsi kategórián belül a kis-haszongépjármű céljából behozott autó 10%-ot képvisel, jellemzően a Fiat Multipla és a Volkswagen Caddy típusokkal.

Tulajdon megoszlás szerint, a személyes tulajdonban vagy céges tulajdonban forgalomba kerülő autók arányában 18,5%-ot képviselnek a céges autók.

Figyelemre méltó adat, hogy a behozott autók közül 13% taxizás céljából került forgalomba.

Mivel Németország és Olaszország piacvezető a CNG hajtású autók terén, több, mint 1 milliós járműparkkal, ezért jellemzően a legtöbb autó Németországból kerül be Magyarországra.

A behozott autók életkorát megvizsgálva, az alábbi arányok láthatók:

  • 4-6 éves autók: 40,5 %-ot képviselnek a behozott autók között,
  • 8-10 éves autók: 21,5%-ot,
  • 11-13 éves autók: 27%-ot
  • 15+: 11%-ot

A behozott autók területi felosztását vizsgálva, az látható, hogy 45%-ban a budapesti tulajdonlás vezet, ezt követi a Budapest környéki települések aránya 32%-kal, és országszerte 23%-ot képvisel a vidéki tulajdonlás. Még olyan helyekről is történt igénylés, ahol a BGW-nek nincs töltőállomása, viszont az igénylő országszerte közlekedik.

Fenti adatokból jól látható, hogy sokan éltek a program adta lehetőséggel. Sőt voltak olyanok is, akik a maguk számára vásárolt autót követően, elégedettségük bizonyítékaként újabb autót vásároltak családtagjaik számára is (feleségnek, apósnak) így a program kedvezményét többszörösen is igénybe vehették. (Vagy: minden egyes autóra igénybe vehették) (Ők Mercedes típust és Volkswagen Passat típusokat vásároltak)

És hogy sokan miért választották a CNG meghajtású autót azt az érintettek saját elmondásából szemezgetve a legjobb bemutatni.

Van, aki azért vásárolt CNG meghajtású autót, mert korábbi autója IV-es kategóriájú volt (környezetszennyezés besorolás szerint) és a szmogriadó ideje alatt kizárták a közlekedésből, így egyáltalán nem tudott közlekedni. Ez olyan rosszul érintette, hogy tudatosan keresett más megoldást, hogy ne fordulhasson elő újra, ne legyen kiszolgáltatva. Akkor látta, a BGW honlapot megnézve, hogy van ilyen is.  Mindent mérlegelve, a CNG mellett döntött a BGW Plusz programmal. (VW Passatot vásárolt).

Volt olyan házaspár, aki hallott már arról, hogy a CNG jó. Egyik alkalommal a férj utazott valakivel, akinek CNG-s autója volt. Akkor saját maga is megtapasztalta, hogy milyen jó. Gondolták, lehet, ők is vesznek CNG-s autót és keresték. Utánajártak és a BGW Plusz program miatt végül tényleg a CNG mellett döntöttek. (Opel Zafirát vásároltak)

Egyik vásárló mindenképpen környezetbarát autót akart venni, így alaposan körbejárta a témát és a lehetőségeket. Hosszan vizsgálta és mérlegelte az elektromos autó és a CNG autó közötti választást. Végül a CNG mellett döntött. Saját elmondása szerint az elektromos autóval a legtöbb, legnagyobb problémája a hatótávolság, ami kevés és ezzel szemben a töltés ideje, ami viszont hosszú. Ez számára tönkreteszi a használati értékét. Ha viszont hirtelen menni akar és használni az autót és felgyorsítja a töltési időt, az viszont tönkreteszi az akkumulátort, ami amúgy sem környezetbarát, így nem célszerű még gyorsabban cserélni. És ki engedheti meg magának a töltést, ha nem családi házban lakik és éjjel tölti a garázsban. Ezzel szemben a gázüzemű autó ára ugyan kicsit drágább, de még ki lehet fizetni és a távolság jobban megoldott, 350 km-re elég. Környezetbarát és sokkal erősebb az autó, sokkal dinamikusabb, sokkal jobban megy gázzal, mint például benzinnel. (Mercedes-Benz autót vásárolt)

Szintén egy Mercedes CNG autó mellett döntött és a feleségének is most akar majd venni egyet, az a taxis, akinek már az előző autója is CNG meghajtású Mercedes volt, amit 5 évig használt. Saját elmondása szerint elsők között vette a CNG gázos autót, pedig akkor még csak 1 gáztöltő állomás létezett. Az indok számára a fenntarthatóság volt. Olcsóbb a gázos üzemanyag, és annak idején pontosan a fele árat fizette tankolásra havonta (még nem volt jövedéki adó a gázon) és így havonta 100 ezer Ft-ot megspórolt. Az évek során annyira bevált, annyira megszerette, hogy ezért vásárolt most újat, újra CNG-s Mercedes autót. Nekik, taxisoknak, elmondása szerint az elektromos autó nem jó munkára, annak ellenére, hogy fut néhány belőle. De nem vált be, mert, ha az ember légkondit, fűtést, világítást használ, akkor már nem tud megtenni annyi km-t hatótávolságban, mint amit elvileg meg lehetne tenni (ami amúgy sem sok) viszont várni kell sokat az újra töltéssel. Ez sok fuvarvesztést jelent. Ha viszont a töltést gyorsítja, akkor hamar tönkremegy az akkumulátor, nem éri meg és nem környezetbarát.  (Mercedes-Benz autót vásárolt)

Egy év távlatában, az eredmények és tapasztalatok alapján egyértelműen elmondható, hogy az eredeti célokat a program sikeresen teljesíti. Népszerűségének és sikerének köszönhetően ezért a cég úgy határozott, hogy újabb egy évre meghosszabbította a program időtartamát, így a programban való részvételi lehetőséget, egyre több autósnak biztosítja.

Cron
Ez a weboldal ún. cookie-kat (sütik) használ, hogy Önnek minőségi szolgáltatást nyújthassunk. Weboldalunk további használatával Ön elfogadja ezeket az összetevőket, melyeket később törölhet is böngészőjéből.

AcyMailing elindítva: 17 november 2018 17:12

A rendszer nem lesz elindítva 17 november 2018 17:21 előtt